dc.creator | Brankov, Branimir | |
dc.creator | Бранков, Бранимир | BG |
dc.date.accessioned | 2021-03-29T06:26:41Z | |
dc.date.available | 2021-03-29T06:26:41Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://repository.mu-varna.bg/handle/nls/894 | |
dc.description.abstract | Continuing education as a key element of lifelong learning becomes increasingly important in the modern globalized world as access to information is facilitated, and constantly upgraded digital methods of education strengthen their role in the university programs. The capabilities and the objectives of the system for the education of medical professionals have been dramatically changing and expanding following the creation of the latest generations of digital platforms, which provide, in real-time, highly up-to-date and comprehensive medical information in every area of medical science. Defining clear standards and learning sources that can be efficiently used in daily medical practice is among the priorities and challenges for all institutions in charge of regulating this dynamic area and for the medical professionals themselves. The continually increasing requirements of medical services' quality and safety require medical professionals to constantly improve their knowledge in the highly specialized areas of medical science and other medical professions, including medicines policy. | en_US |
dc.description.abstract | Продължаващото обучение, като основен елемент на ученето през целия живот, придобива все по-голяма значимост в съвременния глобален свят, в които достъпът до информация е много улеснен и непрекъснато осъвременяваните и навлизащи във висшето образование дигитални форми за обучение и усъвършенстване стават все популярни.
Възможностите и целите на обучението на дипломираните медицински специалисти драстично се променят и разширяват, особено след създаването на дигитални платформи от последно поколение, които предоставят в реално време, най-актуална и изчерпателна медицинска информация за всяка област от медицинската наука. Сред основните приоритети и предизвикателства за всички институции, регулиращи тази динамична област, а и за самите медицински специалисти, е да се посочат и дефинират ясни стандарти и източниците за обучение, които могат да се използват ефективно в ежедневната медицинска практика. | BG |
dc.publisher | Medical University of Varna | en_US |
dc.subject | continuing education | en_US |
dc.subject | medicines policy | en_US |
dc.subject | medical professionals | en_US |
dc.subject | digital education | en_US |
dc.subject.classification | Фармакология / Pharmacology | en_US |
dc.title | European Practices and Standards for Digital Forms of Continuing Education of Medical Professionals in The Field of Medicines Policy // Европейски практики и стандарти за дигитални форми на продължаващо обучение на медицински специалисти в сферата на лекарствената политика | en_US |
dc.type | thesis | en_US |
eprmuv.creator.email | oa@mu-varna.bg | en_US |
eprmuv.department | Катедра по фармакология, токсикология и фармакотерапия / Department of Pharmacology, Toxicology and Pharmacotherapy | en_US |
eprmuv.institution | Medical University of Varna | en_US |
eprmuv.pages | 147 | en_US |
eprmuv.publication.place | Varna | en_US |
eprmuv.thesis.degree | phd | en_US |
eprmuv.thesis.type | doctoral | en_US |