• English
    • български
  • English 
    • English
    • български
  • Login
View Item 
  •   Home
  • 3. Фармация / Pharmacy
  • Катедра по фармакология, токсикология и фармакотерапия / Department of Pharmacology, Toxicology and Pharmacotherapy
  • View Item
  •   Home
  • 3. Фармация / Pharmacy
  • Катедра по фармакология, токсикология и фармакотерапия / Department of Pharmacology, Toxicology and Pharmacotherapy
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
I hereby declare that I will use the electronic library contents in compliance with COPYRIGHT AND RELATED RIGHTS ACT, Article 24, paragraph 1, item 9, only for scientific, cultural and educational purposes, without commercial gain, without commercial interest and non-profit.No Yes

European Practices and Standards for Digital Forms of Continuing Education of Medical Professionals in The Field of Medicines Policy // Европейски практики и стандарти за дигитални форми на продължаващо обучение на медицински специалисти в сферата на лекарствената политика

Thumbnail
View/Open
Thesis Summary_Branimir Brankov_2021.pdf (710.5Kb)
THESIS_Branimir Brankov_2021.pdf (1.939Mb)
ENGLISH Extended Abstract of a PhD thesis_Branimir Brankov_2021.pdf (259.0Kb)
Date
2021
Author
Branimir Brankov / Бранимир Бранков
oa@mu-varna.bg
Metadata
Show full item record
Abstract
Continuing education as a key element of lifelong learning becomes increasingly important in the modern globalized world as access to information is facilitated, and constantly upgraded digital methods of education strengthen their role in the university programs. The capabilities and the objectives of the system for the education of medical professionals have been dramatically changing and expanding following the creation of the latest generations of digital platforms, which provide, in real-time, highly up-to-date and comprehensive medical information in every area of medical science. Defining clear standards and learning sources that can be efficiently used in daily medical practice is among the priorities and challenges for all institutions in charge of regulating this dynamic area and for the medical professionals themselves. The continually increasing requirements of medical services' quality and safety require medical professionals to constantly improve their knowledge in the highly specialized areas of medical science and other medical professions, including medicines policy.
 
Продължаващото обучение, като основен елемент на ученето през целия живот, придобива все по-голяма значимост в съвременния глобален свят, в които достъпът до информация е много улеснен и непрекъснато осъвременяваните и навлизащи във висшето образование дигитални форми за обучение и усъвършенстване стават все популярни. Възможностите и целите на обучението на дипломираните медицински специалисти драстично се променят и разширяват, особено след създаването на дигитални платформи от последно поколение, които предоставят в реално време, най-актуална и изчерпателна медицинска информация за всяка област от медицинската наука. Сред основните приоритети и предизвикателства за всички институции, регулиращи тази динамична област, а и за самите медицински специалисти, е да се посочат и дефинират ясни стандарти и източниците за обучение, които могат да се използват ефективно в ежедневната медицинска практика.
 
URI
http://repository.mu-varna.bg/handle/nls/894
Collections
  • Катедра по фармакология, токсикология и фармакотерапия / Department of Pharmacology, Toxicology and Pharmacotherapy

Browse

All of DSpaceDivisions & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesKeywordsSubject HeadingsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesKeywordsSubject Headings

My Account

LoginRegister

DSpace software
copyright © 2002-2016 
Contact Us | Send Feedback

MEDICAL UNIVERSITY – VARNA
Email: library@mu-varna.bg
Website: http://mu-varna.bg

Dart Europe
Theme by 
Atmire NV
 

 


DSpace software copyright © 2002-2016 
Contact Us | Send Feedback

MEDICAL UNIVERSITY – VARNA