Показване на основна информация на публикация

dc.creatorVidenova, Julietaen
dc.creatorВиденова, Жулиетаbg
dc.date.accessioned2020-04-09T12:51:21Z
dc.date.available2020-04-09T12:51:21Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://repository.mu-varna.bg/handle/nls/531
dc.description.abstractDance-related physical activity is an effective primary health prevention. Bulgarian Folk Dance (BgFD) is at the focus of this thesis as a compulsory elective discipline alongside with sports at the Medical University-Varna (MU-Varna). The academic setting is MU-Varna and the researched community are the students who study BgFD or sports. The overall aim is twofold: to evaluate the influence of BgFD on students’ subjective health and the place of BgFD in the academic curriculum. The driving hypothesis was that as PA, BgFD are equivalent to sports. Study protocol consists of a quantitative (sociological approach– 3 questionnaires and anthropometric methods) and qualitative phase (Delphi study). The sampling took place during the second half of September, 2018 and finally included 184 students from Bulgarian language courses separated into two main groups – studying BgFD (n=92) and sports (n=92). Results can be framed in 6 groups: 1) History of physical activity; students’ attitudes and motivation. 2) Assessing the levels of subjective health among students. 3) Assessment of the stress levels of students. 4) Anthropometric profile of the students. 5) Delphi technique, which reached a consensus on the special place of the BgFD in the academic curriculum. 6) Developed an innovative electronic educational tool “Guide for BgFD” in order to enhance physical activity among the students.en_US
dc.description.abstractФизическата активност, свързана с танца, е ефективна първична профилактика. Българските народни танци (БгНТ) са във фокуса на дисертацията като задължителна избираема учебна дисциплина в Медицински университет-Варна. Общността, сред която се провежда проучването са студентите от университета. Цел на дисертацията е да се изследва влиянието на БгНТ върху здравето на студентите и мястото на БгНТ в академичното обучението. Протоколът на проучването включва първа количествена и втора качествена фаза (учебната 2018/2019 год.). В първия етап участват 184 студенти от различни курсове и специалности, разделени в две основни групи: танцуващи (92 души) и нетанцуващи БгНТ (92 души, спортуващи). Количествените методи включват: еднократни антропометрични измервания, анкетен социологически метод- 3 карти. Във втората фаза е приложен Делфи консенсусен метод. Резултатите могат да бъдат групирани в 6 основни направления: 1) Определяне на нагласите и мотивацията на студентите да се занимават със спорт и БгНТ; 2) Изготвяне на антропометричен профил на студентите; 3) Оценка на здравния статус на студентите изучаващи БгНТ и спорт; 4) Оценка на нивата на стрес; 5) Постигане на консенсус по отношение на „запазеното“ място на БгНТ като академична учебна дисциплина; 6) Изготвяне на електронно учебно помагало за изучаване на БгНТ.BG
dc.subjectfolk danceen_US
dc.subjecthealth preventionen_US
dc.subjectphysical activityen_US
dc.subjectsportsen_US
dc.subject.classificationСоциална медицина и организация на здравеопазването / Social Medicine and Organization of Healthcareen_US
dc.subject.classificationСпорт / Sportsen_US
dc.titleInfluence of the Bulgarian Folk Dances on Health of Students from Medical University of Varna // Влияние на българските народни танци върху здравето на студентите от Медицински университет - Варнаen_US
dc.typethesisen_US
eprmuv.creator.emailjulieta.videnova@mu-varna.bgen_US
eprmuv.departmentКатедра по социална медицина и организация на здравеопазването / Department of Social Medicine and Organization of Healthcareen_US
eprmuv.institutionMedical University of Varnaen_US
eprmuv.pages139en_US
eprmuv.thesis.degreephden_US
eprmuv.thesis.typedoctoralen_US


Файлове в тази публикация

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Тази публикация се показва в следните колекции

Показване на основна информация на публикация