Show simple item record

dc.creatorMargosyan, Zhivkaen
dc.creatorМаргосян, Живкаbg
dc.date.accessioned2023-07-25T12:57:58Z
dc.date.available2023-07-25T12:57:58Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://repository.mu-varna.bg/handle/nls/3299
dc.description.abstractThe growing demands of society to provide quality care and education of children in early childhood, in the context of a nursery, brought the focus on pedagogical professionalism. They prioritized the process of maintaining and improving the qualification of healthcare specialists working in nurseries for the development of professional competencies, for providing quality healthcare and conditions for constructive solutions to the problems of pedagogical practice and the implementation of the innovative development tasks of pedagogical activity. The survey is a complex empirical sociological survey using a questionnaire method, documentary, expert assessment and statistical methods. The research is complex, purposeful and in-depth on the state of professional training (with an emphasis on pedagogical) of healthcare professionals to work in a nursery. An author’s model of a system for control and evaluation of pedagogical activity, an author’s model of a system for optimizing pedagogical activity and a unified model of a system for postgraduate education of medical professionals working in a nursery. The practical applicability of the developed practical approaches for maintaining and improving the pedagogical training of health care specialists working in a nursery has been proven.en_US
dc.description.abstractНарастващите изисквания на обществото към провеждане на качествени грижи и обучение на децата в ранна детска възраст, в контекста на детските ясли, поставиха на преден план фокуса към педагогическия професионализъм. Те изведоха като приоритетен процеса на поддържане и повишаване на квалификацията на специалистите по здравни грижи, работещи в детски ясли, за развитие на професионалните компетенции, за оказване на качествени здравни грижи и осигуряване на условия за конструктивно решаване на проблемите на педагогическата практика и прилагането на задачите на иновативното развитие на педагогическата дейност. По своя характер проучването е комплексно емпирично социологическо изследване с използване на анкетен метод, документален, експертна оценка и статистически методи. Направено е комплексно, целенасочено и задълбочено проучване на състоянието на професионалната подготовка (с акцент върху педагогическата) на специалистите по здравни грижи за работа в детска ясла. Разработени са авторски модел на система за контрол и оценка на педагогическата дейност, авторски модел на система за оптимизиране на педагогическата дейност и единен модел на система за следдипломно обучение на медицинските специалисти, работещи в детската ясла. Доказана е практическата приложимост на разработените практически подходи за поддържане и усъвършенстване на педагогическата подготовка на специалистите по здравни грижи, работещи в детска ясла.BG
dc.publisherMedical University of Varnaen_US
dc.subjectnurseriesen_US
dc.subjecthealthcare specialisten_US
dc.subjectqualificationen_US
dc.subjectprofessional trainingen_US
dc.subject.classificationЗдравни грижи / Auxiliary health care, Nursingen_US
dc.titleResearch on the Professional Qualification of Healthcare Specialists Working in Nurseries // Проучване на професионалната подготовка на специалистите по здравни грижи за работа в детска яслаen_US
dc.typethesisen_US
eprmuv.creator.emailjivka.margosyan@mu-varna.bgen_US
eprmuv.departmentКатедра по здравни грижи / Department of Auxiliary Healthcare and Nursingen_US
eprmuv.institutionMedical University of Varnaen_US
eprmuv.pages214en_US
eprmuv.publication.placeVarnaen_US
eprmuv.thesis.degreephden_US
eprmuv.thesis.typedoctoralen_US


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record