Show simple item record

dc.creatorPorozhanova, Staniela
dc.creatorПорожанова, СтаниелаBG
dc.date.accessioned2021-06-22T10:35:45Z
dc.date.available2021-06-22T10:35:45Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://repository.mu-varna.bg/handle/nls/1219
dc.description.abstractCreating favourable conditions for studying is among the top priorities of the state and society. By getting to know the ergonomic factors of the learning environment and their impact on the health and workability of pupils, the learning process can be controlled and optimized. We aim to study the influence of the following factors: furnishing with desks of different sizes, double vs single shift schooling, balance of the curriculum, and inclusion of elective classes in Bulgarian folk dances - on the level and dynamics of the working capacity of primary school pupils in the city of Varna. Pupils’ workability was examined through validated tests for graphic tremometry and cognitive functions (letter correction test) for two weeks at the beginning and end of the academic year 2011/2012. Every week the tests are repeated on Monday, Wednesday and Friday. In each of the research days the dynamics of the indicators are determined three times: in the beginning, the middle and end of the classes. The object of this study are pupils from 1st to 4th grade, studying in 4 schools in the city of Varna.en_US
dc.description.abstractРазвитието на съвременното общество и новите постижения на научно-техническия прогрес поставят нови задачи към образованието, увеличава се обема на информацията, която учениците трябва да усвоят, утежняват се програмите. В същото време детският организъм е в период на усилен растеж и развитие, и системното информационно претоварване несъобразено с възможностите на ученика може да доведе до проблеми на физическото и психическото здраве и недостатъци в процеса на развитието. Създаването на благоприятни условия за обучение е сред приоритетите на държавата и обществото. Опознавайки ергономичните фактори на учебната среда, тяхното влияние върху здравето и работоспособността на учениците може да се контролира и оптимизира учебния процес. Целта е да се проучи влиянието на факторите – обзавеждане с различни размери на чиновете, сменен режим на обучение, балансираност на учебната програма и включване на избираеми часове по български народни танци, върху нивото и динамиките на работоспособността на учениците от начален курс на обучение в град Варна. Работоспособността на учениците е изследвана чрез валидирани тестове за графична тремометрия и когнитивни функции (буквен коректурен тест) в продължение на две седмици в началото и в края на учебната 2011/2012 година. Всяка седмица изследванията се повтарят в понеделник, сряда и петък. Във всеки от изследователските дни динамиките в показателите се определят трикратно: начало, среда и край на учебните занимания. Обект на настоящето изследване са ученици от 1-ви до 4-ти клас, обучаващи се в 4 училища на територията на Варна.BG
dc.publisherMedical University of Varnaen_US
dc.subjectworking abilityen_US
dc.subjectworking capacityen_US
dc.subjectergonomic factorsen_US
dc.subjectgraphic tremometryen_US
dc.subject.classificationХигиена и епидемиология / Hygiene and Epidemiologyen_US
dc.titleInvestigation of Factors Affecting the Working Capacity of Students in Primary School // Проучване на фактори, влияещи върху работоспособността на ученици от начален курс на обучениеen_US
dc.typethesisen_US
eprmuv.creator.emailstaniela.porojanova@mu-varna.bgen_US
eprmuv.departmentКатедра по хигиена и епидемиология / Department of Hygiene and Epidemiologyen_US
eprmuv.institutionMedical University of Varnaen_US
eprmuv.pages147en_US
eprmuv.publication.placeVarnaen_US
eprmuv.thesis.degreephden_US
eprmuv.thesis.typedoctoralen_US


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record